De unit wordt gemonteerd op een pick-up van ieder merk en wordt onafhankelijk van de auto mechanisch aangedreven. Dit alles is eenvoudig te monteren en bij vervanging van de auto makkelijk over te zetten. De unit is gemaakt van RVS dus voor een lange periode te gebruiken.
Uitvoering
• Onder- en bovenframe vervaardigd van RVS 316
• AISI 316 (EN 1.4401) is vervaardigd van 16% chroom en 10% nikkel en 2% molybdeen
• Type 316 is beter bestand tegen zoutcorrosie en wordt veel toegepast in de scheepvaart en scheikundige industrie
• De opbouw wordt verricht conform de RDW-voorwaarden voor het Weg en Verkeersregelement
• Achter de cabine wordt een geluidsarme kast vervaardigd omkleed met aluminium tranenplaat waar de motor in geplaatst wordt voor aandrijving van de winchkop
• Motor kan respectievelijk uitgevoerd worden in luchtgekoelde of watergekoelde uitvoering
• Winchkop, verzwaarde uitvoering, aangedreven door motor
• Rondom veiligheidsstangen voor een optimale veiligheid tijdens het werken met de winchwagen
• Afslag- noodknoppen gemonteerd op goed bereikbare plaatsen voor een optimaal veilige werking
• Bovenzijde afgewerkt met aluminium tranenplaat 3/5
De winchwagens worden veelal intensief gebruikt. Maar bij onvoldoende onderhoud kan de vereiste veiligheid in het geding komen. Bovendien kan een defect vertraging veroorzaken of zelfs stilstand tot gevolg hebben.
In de Arbo-wet is een jaarlijkse keuring verplicht gesteld. En zo’n wettelijk verplichte keuring is echt geen overbodige luxe. In het belang van uw veiligheid en die van anderen.
Voor deskundig onderhoud van het motor technische gedeelte en hydrauliek kunt u bij ons terecht. Jaarlijks verzorgen wij de oproep voor deze controle
